Valentina De Carolis

Designer Fasano / Italy

6
send a message
Valentina De Carolis 6
Valentina De Carolis
Designer per vocazione: prima il diploma in Disegno Industriale per la porcellana, poi la laurea in Design del Prodotto all’Università Sapienza di Roma, oggi sono product & graphic designer, mi occupo di design del prodotto, grafica, allestimento e arredo.
Il mio obiettivo è quello di raccontare ed emozionare attraverso il segno, il linguaggio e l’uso del colore. Le mie collezioni raccontano il legame con il territorio, la tradizione, i materiali, la cultura, tutto rielaborato in chiave estremamente contemporanea. I miei progetti sono la sintesi tra la mia visione e la personalità dei miei clienti, sinergia e affinità muovono la progettazione per immaginare e creare nuovi prodotti e scenari.

Specializzazioni: Product, Graphic, Exhibit, Outdoor, Interior Design



A vocation for design: a Bachelor’s degree in Industrial Design for porcelain first, then a Master’s degree in Product Design at the Sapienza University of Rome, today I am product and graphic designer.
My goal is create emotional connections through sign, language and the use of color. My collections reveal the strong bond with my homeland, its traditions, materials and culture, everything redesigned from an extremely contemporary point of view. My projects are the synthesis between my personal vision and the personality of my clients, synergy and affinity drive the design to imagination and create new products and scenery.
Specializations: Product, Graphic, Exhibit, Outdoor, Interior Design

Extra:
Commissione Territoriale ADI Index P&B
Delegata Comunicazione FAI Brindisi
Valentina De Carolis
Valentina De Carolis

Follow Valentina De Carolis also on

Designer per vocazione: prima il diploma in Disegno Industriale per la porcellana, poi la laurea in Design del Prodotto all’Università Sapienza di Roma, oggi sono product & graphic designer, mi occupo di design del prodotto, grafica, allestimento e arredo. Il mio obiettivo è quello di raccontare ed emozionare attraverso il segno, il linguaggio e l’uso del colore. Le mie collezioni raccontano il legame con il territorio, la tradizione, i materiali, la cultura, tutto rielaborato in chiave estremamente contemporanea. I miei progetti sono la sintesi tra la mia visione e la personalità dei miei clienti, sinergia e affinità muovono la progettazione per immaginare e creare nuovi prodotti e scenari. Specializzazioni: Product, Graphic, Exhibit, Outdoor, Interior Design A vocation for design: a Bachelor’s degree in Industrial Design for porcelain first, then a Master’s degree in Product Design at the Sapienza University of Rome, today I am product and graphic designer. My goal is create emotional connections through sign, language and the use of color. My collections reveal the strong bond with my homeland, its traditions, materials and culture, everything redesigned from an extremely contemporary point of view. My projects are the synthesis between my personal vision and the personality of my clients, synergy and affinity drive the design to imagination and create new products and scenery. Specializations: Product, Graphic, Exhibit, Outdoor, Interior Design Extra: Commissione Territoriale ADI Index P&B Delegata Comunicazione FAI Brindisi