Church in the countryside | Francesca Tafi

Sesto Fiorentino / Italy / 2014

2
2 Love 766 Visits Published

" Lo svettare di un fico da un muro ha tutta la pienezza dei campi. La realtà non è nell'oggetto tangibile, ma nel rapporto fra le cose. Così che il muro che recinge e sbarra concede di più di quel che non ha. Quel muro con i rami e le foglie appena visibili è sintesi di arti, casa, famiglia, silenzio, solitudine".


Giovanni Michelucci


The design develops from the concept of a wall and from the sensations which its view creates. It is not a whichever wall, but the one of the tuscany countryside which encolses, hides and finally reveales. The building does not show its deep meaning, at a first view; it only discloses a "lack" that will be understood coming down. The walls conceal their "treasure" and also their meaning in the underground level: the cross. A void from which the church is revealed for the first time.

2 users love this project
Comments
View previous comments
    comment
    user
    Enlarge image

    " Lo svettare di un fico da un muro ha tutta la pienezza dei campi. La realtà non è nell'oggetto tangibile, ma nel rapporto fra le cose. Così che il muro che recinge e sbarra concede di più di quel che non ha. Quel muro con i rami e le foglie appena visibili è sintesi di arti, casa, famiglia, silenzio, solitudine". Giovanni Michelucci The design develops from the concept of a wall and from the sensations which its view creates. It is not a whichever wall,...

    Project details
    • Year 2014
    • Status Unrealised proposals
    • Type Churches
    Archilovers On Instagram
    Lovers 2 users