Umberto Colasanto

Designer Terlizzi / Italy

12
send a message
Umberto Colasanto 12
Umberto Colasanto
Umberto Colasanto (Terlizzi 1991) graduates with degree in Industrial Design from the Architecture School of the Polytechnic of Bari in 2014 with a thesis on Industrial Product Design ("Processes of rotational plastic and its application in product design"), shown at the Telcom Spa in Ostuni. Gains on-site experience in London, where he attends a course in General English at Eynsford College and collaborates with Spottinstyle as graphic designer and fashion photographer. In February 2015, he returns to Puglia and begins collaborating with studioIdeam, a place where he further engages in furniture and architectural interior design. In October 2016 he starts a new adventure with three of his friends, building their design studio, STUDIOMURR, a box of creativity and professionalism that combines architecture, design and art. For continuous professional development attends the High Formation Courses at the POLI.design in Milan.

Never stop learning and always to keep improving on what you have already learned: rarely is this advice the fruit of only the elderly. (Catone)



IT
Umberto Colasanto (Terlizzi 1991) si laurea in Disegno Industriale presso Facoltà di Architettura del Politecnico di Bari nel 2014 con una tesi in Disegno del Prodotto Industriale ("Processi della plastica rotazionale e applicazione nel design del prodotto"), portata in visione alla Telcom Spa di Ostuni. Segue un periodo di esperienza formativa a Londra, dove frequenta il General English course presso Eynsford College e collabora con Spottinstyle come graphic designer e fotografo di moda. Nel febbraio 2015 ritorna in Puglia e inizia a collaborare con studioIDEAM, qui l'ambito in cui più si cimenta è quello dell'arredo e dell'architettura degli interni. Nell' ottobre 2016 inizia una nuova avventura con tre suoi amici, mettendo su il loro studio di progettazione, STUDIOMURR, un contenitore di creatività e professionalità che coniuga architettura, arte e design. Per un continuo aggiornamento professionale segue i Corsi di Alta Formazione presso il POLI.design di Milano.

Non smettere mai di imparare e fa' in modo di accrescere sempre ciò che sai: raramente la saggezza è frutto solo della vecchiaia. (Catone)
Umberto Colasanto
Umberto Colasanto

Umberto Colasanto (Terlizzi 1991) graduates with degree in Industrial Design from the Architecture School of the Polytechnic of Bari in 2014 with a thesis on Industrial Product Design ("Processes of rotational plastic and its application in product design"), shown at the Telcom Spa in Ostuni. Gains on-site experience in London, where he attends a course in General English at Eynsford College and collaborates with Spottinstyle as graphic designer and fashion photographer. In February 2015, he returns to Puglia and begins collaborating with studioIdeam, a place where he further engages in furniture and architectural interior design. In October 2016 he starts a new adventure with three of his friends, building their design studio, STUDIOMURR, a box of creativity and professionalism that combines architecture, design and art. For continuous professional development attends the High Formation Courses at the POLI.design in Milan. Never stop learning and always to keep improving on what you have already learned: rarely is this advice the fruit of only the elderly. (Catone) IT Umberto Colasanto (Terlizzi 1991) si laurea in Disegno Industriale presso Facoltà di Architettura del Politecnico di Bari nel 2014 con una tesi in Disegno del Prodotto Industriale ("Processi della plastica rotazionale e applicazione nel design del prodotto"), portata in visione alla Telcom Spa di Ostuni. Segue un periodo di esperienza formativa a Londra, dove frequenta il General English course presso Eynsford College e collabora con Spottinstyle come graphic designer e fotografo di moda. Nel febbraio 2015 ritorna in Puglia e inizia a collaborare con studioIDEAM, qui l'ambito in cui più si cimenta è quello dell'arredo e dell'architettura degli interni. Nell' ottobre 2016 inizia una nuova avventura con tre suoi amici, mettendo su il loro studio di progettazione, STUDIOMURR, un contenitore di creatività e professionalità che coniuga architettura, arte e design. Per un continuo aggiornamento professionale segue i Corsi di Alta Formazione presso il POLI.design di Milano. Non smettere mai di imparare e fa' in modo di accrescere sempre ciò che sai: raramente la saggezza è frutto solo della vecchiaia. (Catone)