A LA LUZ DEL CALIXTINO

El Códice de Santiago Pamplona / Spain

1
1 Love 1,541 Visits Published

La exposición itinerante dedicada a el "Calixtino", el Libro de Santiago encargado por el arzobispo Gelmirez entre 1120 y 1124. Tras el robo del libro y su recuperación, se dedicó esta exposición para dar a conocer la importancia y singularidad de esta compilación de cinco libros, esenciales para la difusión y recococimiento del Camino de Santiago.


The traveling exhibition deals with the "Calixtino", the Book of Santiago commissioned by Archbishop Gelmirez between 1120 and 1124. After the book was stolen and its recovery, this exhibition was dedicated to publicizing the importance and uniqueness of this compilation of five books, essential for the dissemination and recognition of the Camino de Santiago.


 

1 users love this project
Comments
    comment
    user
    Enlarge image

    La exposición itinerante dedicada a el "Calixtino", el Libro de Santiago encargado por el arzobispo Gelmirez entre 1120 y 1124. Tras el robo del libro y su recuperación, se dedicó esta exposición para dar a conocer la importancia y singularidad de esta compilación de cinco libros, esenciales para la difusión y recococimiento del Camino de Santiago. The traveling exhibition deals with the "Calixtino", the Book of Santiago commissioned by Archbishop...

    Project details
    • Client S.A de Xestión do Plan Xacobeo, Xunta de Galicia
    • Status Completed works
    • Type Exhibition Design / Exhibitions /Installations
    Archilovers On Instagram
    Lovers 1 users