Arab Jewish Community Center // Early Childhood Playroom | Ayelet Fisher

A playroom suitable for different communities, encourages gameplay and imagination, develops multi-age skills and interaction Tel Aviv / Israel / 2023

9
9 Love 805 Visits Published

חדר המשחקים לגיל הרך, פרי שיתוף פעולה עם תכנית עירוני 95 של עיריית תל אביב-יפו, ממוקם במרכז הקהילתי הערבי היהודי ביפו ומשתרע על פני שטח של 100 מ"ר.


חדר המשחקים מיועד להורים וילדים בגילאי 0-5. האתגר בתכנון הפרויקט היה ליצור מרחב לפעילויות שייתן מענה לצרכים של כל גיל. אולי נראה שמדובר בטווח גילאים צר, אך בגילאים אלו קיימים הבדלים עצומים בין היכולות הפיזיות, המוטוריות והרגשיות של הילדים. מלידה מתווספות יכולות בהדרגה במגוון תחומי תפקוד, כאשר לכל תינוק וילד ולכל גיל יש קצב התפתחות שונה, החל מהתפתחות רגשית, דרך פיתוח משחק ועד פיתוח יכולת ויסות והתפתחות קוגניטיבית.


בתכנון חדר המשחקים ניתנה תשומת לב רבה ליצירת סביבה נעימה ומהנה המעודדת חווית משחק ודמיון, מפתחת מיומנויות מוטוריות שונות ומאפשרת אינטראקציה רב גילאית בין ילדים שונים.


העיצוב מבוסס גם על ההבנה שמשחק חופשי מוביל למימוש הצרכים ההתפתחותיים של ילדים בגיל הרך. לכן, משחקים כוללים סוגים שונים של משחק, אזורי פעילות שונים עשירים בגירויים חושיים (מגוון מרקמים) תוך שמירה על גמישות במעבר מאזור לאזור.


גם העובדה שחדר המשחקים אמור לשמש קהילות שונות ומגוונות השפיעה על התכנון. היה חשוב ליצור תחושת נוחות וחוויה של קהילה ושייכות ולהגיב לכל אחד מקהלי היעד.


Photo: Orit Arnon

9 users love this project
Comments
    comment
    user
    Enlarge image

    חדר המשחקים לגיל הרך, פרי שיתוף פעולה עם תכנית עירוני 95 של עיריית תל אביב-יפו, ממוקם במרכז הקהילתי הערבי היהודי ביפו ומשתרע על פני שטח של 100 מ"ר. חדר המשחקים מיועד להורים וילדים בגילאי 0-5. האתגר בתכנון הפרויקט היה ליצור מרחב לפעילויות שייתן מענה לצרכים של כל גיל. אולי נראה שמדובר בטווח גילאים צר, אך בגילאים אלו קיימים הבדלים עצומים בין היכולות הפיזיות, המוטוריות והרגשיות של הילדים. מלידה מתווספות יכולות בהדרגה במגוון תחומי תפקוד, כאשר לכל תינוק וילד ולכל גיל יש קצב התפתחות שונה, החל...

    Project details
    • Year 2023
    • Client Tel Aviv-Jaffa Municipality’s Urban 95 Program
    • Status Completed works
    • Type Kindergartens / Schools/Institutes / Interior Design / Custom Furniture / Furniture design / Product design
    Archilovers On Instagram
    Lovers 9 users