34 Halutzim St. | ODO Architects

החלוצים 34 Tel Aviv-Yafo / Israel / 2015

4
4 Love 1,027 Visits Published

הבנין תוכנן בשנת  1934  ע"י האדריכלים א. שרון וא.פולצ'ק כבית משפחת קינדרמן. 


היזם גדל בבית זה הנמצא עדין בבעלות משפחתו.  כמו בכל שכונת פלורנטין, קומת הקרקע, כמרבית הבניינים בשכונה, היתה מסחרית ושתי הקומות מעל נועדו למגורים. בכל קומה היו שתי דירות מרווחות ביותר. הבנין הוא פינתי ובנוי על קוי המגרש משלשת צדדיו.


בתכנון הנוכחי-במסגרת תמא 38\1 -הוספנו לבנין שטח אחורי בקומות הקיימות ,שתי קומות מלאות וקומת גג חלקית חדשות וכן חלוקה מחדש לדירות בתמהיל מגוון. קומת הקרקע המסחרית עברה גם היא חלוקה מחדש לרבות הטמעת מערכות ותשתיות נדרשות.


הפרויקט נוקט בגישה ברת קימא על ידי שימוש בקיים ומיחזורו ,ניצול התשתית המבנית שלמזלנו תוכננה בנדיבות ע"י האדריכלים שרון ופולאצ'ק ושומרה, אי פגיעה בשטחים פתוחים ויצירת תמהיל דירות מגוון אשר נותן מענה לסוגי אוכלוסיות שונות ומאפשר רבגוניות סוציואקונומית.


המרקם הבנוי של פלורנטין מתאפיין בגריד אורטוגונלי ברובו ,בניה בקו 0 ורצף חזיתות המאפיין יותר את הבניה ביפו מאשר בתל אביב. במבנה הקיים ניתן דגש לפינה במפגש הרחובות על ידי שימוש במרפסת הפינתית המעוגלת וחזית המבנה המעוגלת  כמו כן נעשה שימוש במקצב של מרפסות לאורך חזית המבנה באופן שיוצר משחק נפחים הדגשה וזרימה אופקית האופיינים כל כך למבנים בתל אביב. האתגר שעמד בפנינו היה כיצד לשמר ולהדגיש את איכויותיו של המבנה הקיים ולבנות את התוספת באופן שתחזק ותעשיר איכויות אלו.


למרפסות הקיימות נבנתה תוספת אשר מאריכה אותן ומדגישה את אופקיות המבנה למרות התוספת הורטיקלית של הקומות. בקומה האחרונה של התוספת נעשה שימוש בחיפוי פרודמה בכדי לעטוף את המבנה בפס אופקי אשר מחליק על פינת המבנה מדגיש את זרימת המרפסות  ויוצר כותרת עליונה.


הקומה בנסיגה עוקבת גם היא אחר התעגלות הפינה ומעוטרת בפרגולה


כמו כן הושקעה מחשבה רבה והקפדה בתכנון החזית האחורית הפנימית תוך מתן פתרונות לאיכות החיים של דיירי הבנין.

4 users love this project
Comments
    comment
    user
    Enlarge image

    הבנין תוכנן בשנת  1934  ע"י האדריכלים א. שרון וא.פולצ'ק כבית משפחת קינדרמן.  היזם גדל בבית זה הנמצא עדין בבעלות משפחתו.  כמו בכל שכונת פלורנטין, קומת הקרקע, כמרבית הבניינים בשכונה, היתה מסחרית ושתי הקומות מעל נועדו למגורים. בכל קומה היו שתי דירות מרווחות ביותר. הבנין הוא פינתי ובנוי על קוי המגרש משלשת צדדיו. בתכנון הנוכחי-במסגרת תמא 38\1 -הוספנו לבנין שטח אחורי בקומות הקיימות ,שתי קומות מלאות וקומת גג חלקית חדשות וכן חלוקה מחדש לדירות בתמהיל מגוון. קומת הקרקע המסחרית עברה...

    Project details
    • Year 2015
    • Work started in 2012
    • Work finished in 2015
    • Status Current works
    • Type Apartments
    Archilovers On Instagram
    Lovers 4 users