Christian Dior Flagship in Seoul

Seoul / South Korea / 2015

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I wanted the building to represent Dior and to reflect Christian Dior’s work. So I wanted the surfaces to flow, like the couturier’s soft, woven white cotton fabric. These surfaces, which soar into the sky and undulate as if in motion, crossed by a few lines, are made from long moulded fiber glass shells, fitted together with aircraft precision.
In Seoul, where the quadrangular buildings align with the avenue, and which are all occupied by leading international fashion labels, the building stands out like a large sculptural tribute to Dior, inviting everyone to step inside.
The entrance, where two shells come together, is a sort of modern lancet arch, in which two metal mesh surfaces cross in line with the clothing metaphor. Once inside, the customer makes a succession of discoveries – a feature typical of the interiors designed by Peter Marino.


Christian de Portzamparc


[FR]


J’ai voulu que le bâtiment représente Dior, qu'il entre en résonance avec le travail de Christian Dior. Cela m’a conduit à rechercher la douceur de surfaces d’apparence souples, tramées comme les toiles blanches de coton que travaille le couturier. Ces surfaces qui s'élèvent vers le ciel ondulées comme animées d’un mouvement, traversées de quelques lignes, sont réalisées par de longues coques de fibre de verre moulées, assemblées avec la précision d’un avion.
Dans Séoul, où les bâtiments quadrangulaires s’alignent sur l'avenue et sont tous dédiés aux grandes griffes mondiales de la mode, l’édifice se détache comme une grande sculpture hommage à Dior dans laquelle toute personne est invité à pénétrer.
L’entrée, au rapprochement de deux coques, est une sorte d’ogive moderne, dans laquelle deux surfaces en maille de métal se croisent en poursuivant la métaphore du vêtement. Passé ce seuil, nous sommes introduits dans la suite continue de découverte que sont les intérieurs conçus par Peter Marino.
Christian de Portzamparc

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    I wanted the building to represent Dior and to reflect Christian Dior’s work. So I wanted the surfaces to flow, like the couturier’s soft, woven white cotton fabric. These surfaces, which soar into the sky and undulate as if in motion, crossed by a few lines, are made from long moulded fiber glass shells, fitted together with aircraft precision.In Seoul, where the quadrangular buildings align with the avenue, and which are all occupied by leading international fashion labels, the...

    Project details
    • Year 2015
    • Work finished in 2015
    • Status Completed works
    • Type Showrooms/Shops
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